Sayfalar

22 Haziran 2016 Çarşamba

Kur'an'daki Anne

Kuranı Kerimdeki annelik vasıflarını taşıyanlar kadınları anlatan;akıcı ,kolay okunabilir ve çok doğru bir şekilde aktarılmış özellikle bilgilenmek için öğrenmek için ideal bir kitap olmuş.Yazarın yazım dilini çok beğendim beni hiç sıkmadı.Yaz günü okumuş olmama rağmen her aksam bir kısmını okudum yattım ve sonuç olarak çok çok sevdiğim bir kitap oldu.Boş kitaplardan sıkılanlar birşeyler öğrenmek isteyenler için tavsiyemdir.
Ayrıca sadece anneler olarak düşünmeyin mühim olaylar ve güzel hadiselere de yer vermiş.Allah razı olsun yazandan...
Yazarın yüksek lisans tezinin genişletilmiş haliymiş.


Aile toplumun çekirdeği. Anne ise o çekirdeğin özü. O özün özünde ise sadece “şefkat” var.
Şefkat öyle bir iksir ki, onu taşıyan anneleri eşsiz ve benzersiz birer kahramana dönüştürüyor. Asıl önemli olan ise böyle bir gücün doğru kullanılması.
Anneyi gerçek anne yapan o şefkatin nasıl kullanılacağının şifreleri ise Kur’ân-ı Kerim’de var. Yaşayan ve konuşan Kur’ân olan Resulüllah’ın (a.s.m.) mübarek sözlerinde var.
Kimisi peygamber annesi.
Hz. Âmine, Hz. Meryem, Hz. Hacer, Hz. Sare, Hz. Asiye gibi.
Kimisi kıyamete kadar tüm mü’minlerin annesi olarak anılacak.
Hz. Hatice, Hz. Sevde, Hz. Âişe, Hz. Zeynep, Hz. Fatıma gibi.
İnsanlığa yön veren, insanlığa rehber örnek anne tabloları.
Her birisi “Rahmân” ve “Rahîm” isimlerinin parlak birer aynası.
R. Adeviye Akbulut’un uzun ve hassas çalışmalarının güzel bir meyvesi olan “Kur’an’daki Anne” isimli bu kitapta, yüce kitabımızın istediği ideal annelik koordinatlarını bulacaksınız.

4 yorum:

  1. Bu aralar bende bu tarz bir kitap okumak istiyorum. Bu kitabı merak ettim. Bir şans vermek isterim doğrusu.
    İyi okumalar canım...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağol canım hoş bir kitap.Ben severek okudum hemde Peygamberimizin kızları eşleri ve peygamberimizi tanıma imkanım oldu ..

      Sil
  2. annelik ve şefkat birbirine eş kavramlar. bu tarz kitapları okumak gerekiyor, keyfili okumalar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. kesinlikle ,öyle...bence de okunması lazım sürekli roman da olmuyor araya bu tarz kitaplar da eklemek hoş oluyor

      Sil

Yorumlamanız beni sevindirecektir